zondag 14 juni (dion gefeliciteerd!) - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Jory - WaarBenJij.nu zondag 14 juni (dion gefeliciteerd!) - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Jory - WaarBenJij.nu

zondag 14 juni (dion gefeliciteerd!)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jory

14 Juni 2009 | Roemenië, Boekarest

buna!

hier weer even een berichtje want dat is alweer een tijdje geleden! met de stage's gaat het weer iets minder goed.. de basisschool heeft vakantie dus daar kunnen we niet meer heen.. we hebben nog steeds de vrouwen psygiatrie op de woensdag.. dat is ook denk ik het enige wat we afgelopen week gedaan hebben want we gingen opzoek naar de bazin van de kinderpsygiatrie maar als we 's ochtend kwamen zeiden ze nee die is er alleen 'smiddags en andersom ook.. dus die hebben we nog niet gesproken maar morgen is er weer een dag dus kijken of ze er dan is! bij de vrouwenpsygiatrie hebben we een geslaagde dag gehad woensdag! we hadden zelf bedacht wat we met ze wilde doen.. dus we gingen met klei crep papier en kleurpotloden een mooie tekening maken! (klei kleuren ze hier ook mee.. of nou jaa smeren ze uit over het papier!) ze vonden het allemaal heel erg leuk! dus dat was heel goed gegaan! voor de rest alleen bij de basisschool alleen papier werk in gevult.. en dat was het qua stages.. want we zitten hier in een huis met bejaarde en dus ook zusters.. en die zijn wel heel aardig.. en nou was het zo dat er 1 ging trouwen.. dus werden wij ook uitgenodgt.. zodat we konden kijken hoe het allemaal ging.. dus wij dachten dat we egt gewoon gingen kijken maarnee! we gingen eerst naar de kerk.. de zuster die aan het werk waren hadden een taxi gebelt en hem verteld waar we heen moesten.. maar er waren 2 kerken in die straat en 1tje ervan was net om het hoekje.. en wij zaten natuurlijk net bij de verkeerde.. dus er kwam een bruid uit de kerk(nummer 1) die was klaar dus we dachten er komt een nieuwe en dan komt ze.. en kwam een nieuwe bruid maar weer niet de goeie!(nummer 2)toen kwam er een man naar ons toe.. die gaf ze telefoon en we moesten ff luisteren.. dat was de goeie bruid! die stond in een andere kerk op ons te wachten voor dat ze ging beginnen! dus we moesten met hem mee rijden naar de goeie kerk.. gelukkig was dat wel de goeie kerk.. het ws heel leuk om te zien hoe dat hier gaan.. ze lopen 3 rondjes om de tafel heen, ze krijgen een kroon op en ze geven overal kusjes aan (aan een boek enzo!) en aan het einde gooien ze buiten een een emmer om met bloemen en geld er in voor geluk! daarna gingen we weer naar huis.. en 's avonds (een uurtje later) gingen we naar het feest toe! dat was egt heel vet! voor je binnen kwam kreeg je campagne.. dan liep je naar binnen toe en kwam er een speliaal deuntje om te laten weten dat er iemand naar binnen kwam.. dan kwamen de bruid en de bruidegom naar de toe om te proosten! er stonden allemaal rondje tafels en 1 rechte helemaal vooraan waar de bruid, de bruidegom en de ouders van hun aan zaten.. en in het midden was een dansvloer.. waar ze ook op hun eigen manier danste in een kring en dan moest je een bepaalt pasje doen en dan allemaal tegelijk.. was egt heel leuk!! nou dat was het wel weer!

la revedere