Back to normal - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu Back to normal - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu

Back to normal

Door: Jory

Blijf op de hoogte en volg Jory

25 Mei 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia,

ondanks dat het alweer een tijdje terug is dat ik een update gegeven heb moet ik zeggen dat er niet veel veranderd is aan deze kant van de wereld.. Me ouders zijn intussen alweer ruim een week thuis en hier hebben we ook het normale leven maar weer opgepakt..

Met de stage zijn we verder gegaan met ons onderzoek om er nog meer aan toe te voegen.. maar net zoals dit hiervoor ging verloopt het maken van de afspraken nog niet heel soepel.. gelukkig hebben we al één gesprek gehad en staat er al een andere in de planning.. maar met nog maar een aantal waken voor de boeg moeten we wel gaan kijken wat de mogelijkheden zijn voor de uitbreiding van het onderzoek.. over vijf weken moet het namelijk alweer af zijn omdat dan onze stage afgelopen is.. en dat is, vooral voor hier, super snel !! Maar we zullen zien wat er wel en niet mogelijk is..

Vorige week dinsdag hebben wij maar eens de stoute schoenen aangetrokken en zijn we een kijkje gaan nemen bij campo.. En dit was, voor mij, echt super schokkend.. gewoon omdat we het verhaal van deze meisjes kennen en om ze dan daar zo te zien.. maarja we wilden alles van Curacao een keer meemaken dus dat kan dat er natuurlijk niet aan ontbreken..

Woensdag was het feest op onze stage en de dag dat wij ons verslag aan de minister van onderwijs mochten geven.. dat dachten wij althans.. we begonnen de dag vroeg om nog even te helpen met de laatste spullen klaar zetten.. Toen begon het feest en tijdens een speech werden wij opeens op het podium geroepen.. een beetje onverwacht.. om het verslag aan een collega, die het al gelezen had, te geven.. omdat de minister natuurlijk niet aanwezig was.. wat niet heel gek is omdat op de zelfde dag minister Wiels begraven werd..

Maar we mochten nog even een woordje doen.. wat wij natuurlijk niet voorbereid hadden omdat wij het niet wisten.. we stonden daar dus een beetje met ons mond vol tanden maar wel leuk dat we zoveel aandacht kregen voor ons verslag..

Wat me weer op iets anders brengt.. er was namelijk een meneer bij het feest.. deze meneer heeft in Nederland een bedrijf wat materiaal ontwikkeld voor praktijk lessen op scholen.. maar om hier niet te land op door te gaan.. deze meneer heeft ons verslag intussen meegenomen naar sint maarten omdat ze hier ook bezig zijn met de drop-outs.. dus nu zijn we niet alleen bekent op Curacao maar worden we dit ook nog op sint maarten :P

De rest van de dag was eigenlijk super leuk.. het was de dag van de familie en er waren allemaal spelletjes van vroeger georganiseerd om met jong en oud te spelen.. dus de gehele middag zijn we met de jongeren (drop-outs) druk aan het tafeltennissen en voetballen geslagen en dat was echt super gezellig..

Alleen kan niet alles goed gaan.. de bal was, van vroeger, dus van een soort papier-maché gemaakt en was dus eigenlijk heel zacht.. en als je daar mee gaat voetballen.. dan is de kans heel groot dat je hierover struikelt en letterlijk keihard op je bek gaat.. en ik kan het weten !!

Na deze gezellige dag konden we weer thuis verder met carpoeira.. wat ook al steeds beter gaat.. maar ik ben nog steeds geen pro..

de rest van de week hebben we rustig aan gedaan hebben we lekker rustig aangedaan.. voor school moeten we nog hard aan het werk want dat moeten we ook allemaal afgaan sluiten.. want ondanks dat we in het buitenland zitten gaat dat evengoed gewoon nog door..

We hadden trouwens ook nog weer een avontuur met een kleine kakkerlak, dachten wij.. maar deze keer in huis.. dus wij hebben hem samen heel heldhaftig doodgespoten en alle kasten gecontroleerd of we er niet nog ergens eentje konden vinden en daarna nog alles in het huis volgespoten zodat als er nog eentje zat deze niet meer levend zou zijn.. maar het was 's avonds dus nadat we dit hadden gedaan zijn we gaan slapen voor zover dat kon met het idee dat we kakkerlakken in huis hebben.. de volgende ochtend zijn we samen gaan kijken nog steeds doodsbang bij onze overleden kakkerlak en deze even goed geïnspecteerd.. en wat bleek........ Het was een vlieg.. alles voor niets geweest..

nu gaan we lekker weekend vieren en dan maandag weer verder om hopelijk ook met de andere instanties een afspraak te kunnen maken..

Ayo, Bon weekend !

Ps.. Nove, die jaloers makende foto's duren letterlijk een hele dag om te uploaden met het internet hier.. en daar heb ik niet altijd tijd voor ;)

• 26 Mei 2013 - 08:49

Nové:

Hihi, helden met de kakkerlakvlieg ;). De herfst lijkt wel teruggekeerd in NL, dus geen foto's, is nu helemaal niet erg :P. Geniet nog maar dubbel en dwars, want het einde komt steeds meer in zicht! Xx

• 27 Mei 2013 - 13:42

Hanneke Stasse:

Ha meiden,
    Weer mooi verhaal. Jullie naam gaat nu al over de eilanden. Het moet niet gekker worden. Jullie moeten je laten interviewen door de Amigoe. Heb het daar eens over op je werk of dat geen goed idee zou zijn!
    Groet vanuit een voor de verandering zonnig Amsterdam!
    hanneke