donderdag 30 april - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Jory - WaarBenJij.nu donderdag 30 april - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Jory - WaarBenJij.nu

donderdag 30 april

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jory

30 April 2009 | Roemenië, Boekarest

bunaa!

hier weer even een berichtje.. ik heb eindelijk stage gelopen!!! maandag gingen we eerst naar de stage van Jessica en Charlotte.. dat bleek gewoon een soort huiswerk klas te zijn.. we konden niet veel doen want alles was in het roemeens en er waren daar 11 kinderen en met ons erbij 13 begleiders.. dat werd du niks dus gingen we maar weer.. 's middags gingen we naar de kinderen en vrouwen psygiatrie om te kijken of we daar misschien terecht konden.. dat kon we mochten van de man Petroe woensdag om 2 uur komen.. als dat niet lukte of we hadden geen zin mochten we ook die week ernaa.. we moesten maar even kijken.. zo makkelijk gaat dat hier! en toen weer naar huis toe! dinsdag kon ik eindelijk beginnen op de basisschool van 10 tot 12 lange dagen dus.. we waren er om half 10 al toen kregen we te horen dat we met ?? mee mochten om daar les te geven.. we waren helaas maar met ze 2en want Jesica was ziek en Dianne en Charlotte waren bij de gehandicapten.. dus Angela en ik stonden daar met ze 2en:| we kregen meteen de meest drukke/onhandelbare klas.. die kinderen waren aan het kaarten/schreeuwen/shoppen/slaan/met dingen aan het gooien/ muziek aan het luisteren.. we keken onze ogen uit! ze luisterde absoluut niet en het was ook lastig omdat we geen roemeens spreken.. we hadden er op gerekent dat we oudere kinderen zouden krijgen en dat ze engels spraken maar dat was niet zo.. dus konden we niet met ze communiceren terwijl er aan ons gevraagt was of we de kinderen wilde vertellen over de manier van denken over de toekomst in nederland.. we hadden dus niets voor bereid.. gelukkig hebben ze daar maar 1 uurtje les en dan 10 minuten pauze! dus na een uur in het lokaal te hebben gezeten konden we naar een andere klas! bij de andere klas gingen we kijken hoe het allemaal ging.. die lerares had ons al gewaarschuwd dat de klas druk was maar met wat we daarvoor mee hadden gemaakt viel het harstikke mee ze bleven gewoon zitten en sloegen elkaar niet.. in vergelijking waren ze dus eigenlijk heel lief! toen was het 12 uur en gingen we met de taxi naar de gahandicapten toe om Charlotte en Dianne op de halen en naar een soort praxis ofsoo te gaan.. we moesten daar om 1 uur zijn dus wij hadden gehaast om er dan te zijn maar het ging allemaal weer op ze roemeens dus we gingen daar weg om 2 uur!
woensdag zijn we eerst naar de kinder psyciatrie geweest om daar te kijken en we mochten komen wanneer we wilde! toen nog even 2 uur in het park gezeten en om 2 uur naar de vrouwen psychiatrie gegaan.. die vrouwen zitten op een gesloten afdeling maar we waren met ze 3en en omdat er dan veel begleiding was mochten ze voor de 2de keer in anderhalf jaar naar buiten toe.. toen we daar aankwamen keken al die vrouwen een beetjee chagrijnig maar toen we eenmaal buiten waren veranderde dat snel ze vonden het allemaal heel leuk! we hebben dus 2 en een half uur buiten gespeelt met ze en daarnaa gingen we weer naar huis toe..
omdat ik pas dinsdag weer terug kon komen op de basisschool en we vandaagg dus weer niets te doen hadden gingen we met angela en dianne mee naar de ikea heel veel spullen daar gehaalt dus we moesten met 2 vol gestouwde taxies terug.. maar toen we bij de kasse stonden hadden we weer even een probleem want angela haar pas deed het niet ofso omdat er waarschijnlijk een limiet op zit! dus zij bellen en doen.. maar we hadden de oplossing al snel bedacht ze pinde de ene helft gewoon met haar ene pas en de rest met haar andere.. dus dat was weer goed afgelopen.. we zijn ook alvast gewaarschuwt dat er in mei waarschijnlijk nog meer aardbevingen komen:S ik ben benieuwd.. de flats in de straat hier zijn niet zo stevig dus als er een harde aardbeving komt is de kans groot dat de hele buurt in stort heb ik het idee.. maar het zal wel meevallen! we hebben ook besloten dat omdat we weer vrij zijn we lekker naar de zwarte zee gaan morgen ochten om half 5 daar is een groot strand feest ofsoo dus dat moet leuk worden kan niet anders! vanavond gaan we hier nog even konningenag vieren met ze vijven tussen alle roemenen:P want dat willen we natuurlijk niet missen!! maandag middag//avond komen we weer terug van de zwarte zee dan zal ik meteen ff vertellen hoe dat was als er tijd voor is en anders komt het dinsdag well..

pa pa

• 17 Mei 2009 - 15:20

Marleen:

die klas waar je over vertelde hebben wij ook 1 keer gehad en ja wij hadden ook zo iets van dit is niet normaal het les geven gaat je wel lukken hoor op slot leer je kleine beetjes roemeens en in elke klas zit wel iemand die engels kan praten alleen moet je dan wel op een makkelijke manier praten en niet van die moeilijke worden gebruiken even goed succes er mee het komt wel goed