en alweer bijna een week voorbij - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu en alweer bijna een week voorbij - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu

en alweer bijna een week voorbij

Door: Jory

Blijf op de hoogte en volg Jory

27 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo lieve mensen..

Om te beginnen wil ik even zeggen dat de tijd echt begint te vliegen hier, het lijkt alsof ik gister het laatste reisverslag geschreven heb.. gelukkig is dit alweer een week terug dus ik heb super veel te vertellen !!

Om te beginnen heb ik alvast geen idee meer wat we donderdag allemaal gedaan hebben.. Als ik het zo moet gokken zijn we eerst op stage geweest, daarna boodschappen gedaan om vervolgens bij nog even bij het zwembad te gaan liggen, eten en verder ook niet zo veel.

Vrijdag zijn we weer eerst naar stage gegaan.. onwijs uitgeput want wij hadden wat meegemaakt.

's ochtends om zes uur waren Thara en ik klaar wakker.. en niet omdat we heerlijk uitgeslapen waren en uit ons zelf wakker werden, stel je is voor.. Wij werden wakker van een meisje wat aan het huilen en schreeuwen was en alles wat daarbij kan..

Dus eerst dachten wij nog even dat het onze buren waren.. dus wij heel stiekem uit het raam gluren en inderdaad onze buren zaten buiten.. Dus wij in paniek, wat gaan we doen.. gaan we er heen vragen of we kunnen helpen of gaan we gauw weer liggen alsof we niets gehoord hebben.. Dat tweede konden wij natuurlijk maken, vonden wij zelf.. dus wij met z'n tweeën naar buiten.. bleek dus dat er met onze buren niets aan de hand was behalve dat zij ook wakker waren geworden van het geschreeuw..

Wat bleek er aan de hand te zijn, schrik niet, er was een meisje thuis gekomen van cabana en het hele huis was een chaos, haar kleding was in stukken geknipt, een ander deel lag buiten, er waren eieren door het huis gegooid, servies kapot gegooid en ga zo nog maar even door.. Ohnee dat was niet alles, haar telefoon en paspoort waren ook verdwenen..

En dat 's ochtends vroeg om 6 uur.. dus wij hadden, nu we toch al wakker waren, besloten om ons ontbijt maar te gaan maken en buiten te gaan zitten om te zien wat er nu allemaal aan de hand was.. ik zal het even in het kort vertellen want in het echt heeft het wel een paar uur geduurd..

er zaten in het huisje twee meiden, een blonde en een brunette, om ze even uit elkaar te houden. Samen waren ze naar cabana geweest en hadden een leuke avond gehad. bij thuiskomst wilde de brunette nog even met wat vrienden ergens iets gaan drinken en ging de blondine slapen, zei ze.. een tijdje later kwam de brunette thuis en trof ze aan wat ik net allemaal benoemt heb.. en dat terwijl ze al 10 jaar vriendinnen waren, hoe is het mogelijk ?!

vandaar al het geschreeuw en getier, best logisch.. wat bleek, de blondine was met het paspoort en de telefoon naar een Antilliaanse vriend gegaan.. zowel het paspoort als de telefoon zijn opgehaald en de brunette is de zelfde avond nog naar Nederland gevlogen.. de blondine is daarin tegen spoorloos verdwenen.. Het zal je maar gebeuren !!

dus de dag begon goed, gelukkig is een goed begin maar de helft.. 's middags hebben we, na even zoeken, de tweede school bezocht wat ook weer erg leuk was.. De decaan dacht alleen dat we hem kwamen controleren, hij heeft netjes opgenoemd welke leerling hij wel en niet geregistreerd had.. hij zij op een gegeven moment zelfs.. oh, dan moet ik jullie deze ook nog geven.. alsof we hem aan het controleren waren.. maar wel weer heel vriendelijk een meewerkend..

daarna hebben wij heel slim boodschappen gedaan voor de hele week zodat we niet meer iedere dag naar de winkel hoeven.. moet zeggen dat het best lastig is om te bedenken wat je over een week wil eten maar het was ons gelukt... en nu ben ik aan het hopen dat het allemaal nog goed blijft tegen de tijd dat we het kunnen klaar maken.. maar het avontuur met het fornuis vertel ik zo..

voor de avonden hebben we een nieuwe invulling gevonden namelijk kaarten.. met z'n tweeën voor het huis, we zijn net jut en jul.. en daar is nog eens bijgekomen dat het definitief is dat mijn ouders langs gaan komen.. wat voor ons betekend dat we het druk krijgen want nu moet ik Thara leren klaverjassen en canasta en hartenjagen.. druk druk druk !!

Voor de rest hebben we weer een rustig weekend gehad.. lekker naar het strand geweest en veel in het huisje gerommeld..

en niet te vergeten het avontuur met ons gasfornuis.. zaterdag was ik aan het koken en opeens doofde de vlam van het fornuis.. en geloof me dan kijk je wel even raar. dus zaterdag konden we niet koken, maar even snel naar de mac gegaan.. maar zondag konden we nog steeds niet koken, maar even bij de pizzaria gegeten.. en maandag konden we naar het kantoortje om te melden dat hij het niet meer deed..

En wat bleek er aan de hand te zijn.. heel logisch, voor hier.. het gas was op.. en ook nog heel logisch.. wat doe je als het gas op is, nieuwe halen..

Dus wij eerst over halve bomen heen geklommen om aan de achterkant van het appartement te komen.. na even emmeren en nog een keer heen en weer lopen om een sleutel te halen hadden we de gasfles los gekregen.. en dan moet je dus met de gasfles even naar het tankstation verder op om hier de gasfles te laten vullen.. maar we moesten wel snel zijn want anders hadden we de kans dat het gas ook daar op was en dan.. moesten we nog een dag wachten.. heel apart maar het schijnt te wennen.. nadat wij de volle gas fles weer hadden vast gekoppeld.. deed ons fornuis het nog steeds niet :(

Dus vandaag, weer een dag later zou er even iemand naar komen kijken.. maar helaas is dat vandaag ook weer niet gelukt waardoor het fornuis het nog steeds niet doet.. en we dus weer uit eten moesten.. dit keer bij de tropen.. ook erg lekker..

En nu weet ik dat iemand denkt.. waarom niet bij tempo duloe, dat zou je toch gaan doen.. Even voor Elselotte, het staat nog steeds in de planning alleen is het aan de andere kant van willemstad wat vanaf ons huis bijna een half uur rijden is..

maandag avond gingen we 'gelukkig' bij Bette eten, een meisje van onze school.. en daar heb ik voor het eerst aan meditatie gedaan bij de volle maan.. We moesten gaan visualiseren.. met andere woorden we hoorde een tekst en door hier naar te luisteren kon je dit ook in beelden.. ik heb onwijs me best gedaan maar heb zelf wel het idee dat ik te realistisch ben om zulke dingen in te beelden.. misschien nog even oefenen..

Na het mediteren gingen we weer naar huis rijden, tenminste dat dachten we.. want de auto die 'gemaakt' was had weer last van het feit dat hij niet vooruit wilde.. thuis aangekomen meteen maar contact met de verhuurder opgenomen.. en mijn complimenten, vanmorgen om 8 uur hadden wij een andere auto..dit was ook wel nodig want we moesten weer scholen bezoeken waarvan er één helemaal bij het westpunt was, de andere kant van het eiland.. dachten wij tenminste..

want nadat wij vanmorgen nog een school bezocht hadden, een die trouwens om de hoek bleek te zijn.. best ideaal.. kregen wij mail van een collega dat de andere afspraak was afgebeld omdat de mevrouw die wij zouden spreken door haar enkel was gegaan.. super jammer.. misschien volgende week beter..

gelukkig waren we nog wel even thuis want we moesten helaas afscheid nemen van onze buurvrouwen.. Die gingen nog een paar nachtjes in een hotel slapen en daarna weer terug naar Nederland.. Het was kort dat het onze buren waren.. maar we gaan ze wel heel erg missen !! wat wel heel leuk was, alle spullen die zij nog over hadden, wat echt super veel was, mochten wij hebben :D dus de vriezer zit nu prop vol.. en in de kasten past ook niet meer zo veel.. nu maar hopen dat we snel weer kunnen koken !!

Daarna zijn we verder gegaan met het bellen van scholen om afspraken te maken.. maar dat gaat niet altijd even gemoedelijk, als wij langs komen moeten ze zich er in verdiepen en dus tijd aan besteden en dat doen ze hier liever niet.. maar het gaat ons lukken, we hebben voor het plaatje nu zelfs contact met het schoolbestuur die de scholen een brief zodat wij weten dat wij gaan bellen en dat zij mee moeten werken zeg maar.. ja, we komen nog ergens..

Verder moeten we ons steeds meer bewust worden over wat we vinden van Curaçao.. dat wordt in ieder geval bijna op elke school gevraagd.. en we voelen het steeds aan komen.. maar zodra we horen, en wat vinden jullie van Curaçao kijken wij elkaar met grote ogen aan, moeten wij er iets van vinden dan..

Wat wij allebei wel heel raar vinden want normaal zou je toch moeten kunnen zeggen wat je ergens van vind.. maar we weten het gewoon echt niet..

Dus vanavond tijdens het eten daar nog maar even over nagedacht.. wat vind ik er nu eigenlijk van.. en het feit dat wij niets vinden over curaçao komt denk ik doordat het zo veel kanten heeft.. het is gewoon niet even snel te benoemen.. het is eigenlijk een landje met heel veel verschillende gezichten.. Je hebt een buurt vol met (Nederlandse studenten) delen met mooie winkels een stuk met mooie (bewaakte stranden) terwijl de 50 meter verder in een van de armste wijken van curaçao terecht komt.. je hebt de Antillianen die gezellig met de hele buurt feest vieren en te vrede zijn met wat zij hebben terwijl 100 meter verder op de meest prachtige grote resort's staan waar alles draait om zien en gezien worden.. er zijn winkel centra waarbij je een dikke portemonnee moet meenemen terwijl de locale bevolking niet eens genoeg heeft om te voldoen aan de eerste levensbehoefte.. Het is zo raar om in zo veel verschillende werelden waar ook nog eens zoveel vooroordelen over iedereen zijn te leven zonder dat je echt ergens aansluiting bij hebt.. en dan moet ik in twee zinnen vertellen wat ik vind van curaçao.. misschien komt het nog .. maar ik zou het nog steeds echt niet weten..

zo na al dat filosofische gedoe is het maar weer tijd om te gaan slapen denk ik.. morgen hebben we weer vroeg stage en gaan we weer een andere school bezoeken.. het schiet al op ! ik heb er weer zin !!

voor nu zou ik zeggen drumi dushi.. maar dat heeft niet zoveel zin want jullie slapen allang al..

Liefs

Ps. Nove: voor me verjaardag had ik inderdaad het dagje weg gehad.. verder had ik nog slingers van de buurvrouwen.. en mee eerste post, twee kaarten wel !

  • 27 Februari 2013 - 08:57

    Nové:

    Wat een avonturen weer! Je zal het mee maken zulke ruzie tussen vriendinnen, pfff. Maar als ik het goed heb begrepen heeft de blondine dus al die troep gemaakt en de brunette was zo aan het huilen en schreeuwen? Tjeeh, ik moest wel lachen om het verhaal met die gasflessen. Lekker primitief, hihi. Ja, in het buitenland kunnen dat soort dingen allemaal ;). Vervelend zeg dat jullie auto WEER kapot is, maar wel fijn dat jullie gelijk een vervangende auto hebben gekregen. Jullie opdracht schiet dus al aardig op? Hoeveel scholen hebben jullie nu precies bezocht en hoeveel gaan jullie er nog bezoeken?? Leuk dat je ouders langs komen :)! Alvast heel veel plezier en tot de volgende waarbenjij.nu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jory

Actief sinds 27 Maart 2009
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 16588

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 13 Juli 2013

willemstad

10 April 2009 - 05 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: