halfway there - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu halfway there - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu

halfway there

Door: Jory

Blijf op de hoogte en volg Jory

15 April 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal!

De tijd blijft maar vliegen hier.. en we zijn vandaag alweer halverwege !! Nog niet voordat ik weer thuis ben.. want als ik die twee weken vakantie erbij moet gaan rekenen lijkt het weer super ver weg.. vandaag zijn we dus precies halverwege de stage tijd.. dus een mooi moment om even terug te blikken..

We zijn met het onderzoek eigenlijk minder opgeschoten dan ik in eerste instantie verwacht had.. het maken van afspraken met de scholen is minder makkelijk verlopen dan wij gedacht hadden.. zo dachten wij afgelopen vrijdag dat wij er na morgen nog maar vier zouden moeten.. maar na vandaag zijn dit er alweer zeven.. en zo schiet het niet op.. maar we houden de moed erin en gaan nog steeds voor het beste resultaat wat betekent dat we echt alle scholen gesproken willen hebben !

Verder vind ik, al zeg ik het zelf, dat we goed ingeburgerd zijn geraakt en ons plekje gevonden hebben op het eiland.. we kennen de weg intussen super goed.. nou.. dat is niet waar, redelijk..

Ook hebben we onwijs kunnen lachen om onze visite.. die dingen die hier gebeurde raar vonden en ons vertelde over kou, wolken en dikke jassen wat we ons niet een meer konden voor stellen !! en zo vertelde zij ons dat het verkeer raar geregeld is.. omdat recht geen voorrang heeft en alles zo gemoedelijk gaat.. je gebaard even naar elkaar dat je er tussen wilt en de ander wacht gewoon even zodat dit ook kan.. en dat het zo vreemd was dat als je boodschappen doet deze voor je ingepakt worden en naar je auto gebracht worden..

Toch raar dat ik na twee maanden niet eens meer kan bedenken hoe het weer in Nederland is en dat ik de dingen, die ik in het begin ook raar vond, zo snel normaal ben gaan vinden.. toch leuk zo een reality check.. dan valt het pas op hoe snel ik gewent ben geraakt aan verschillende gewoonte hier..

Nu we halverwege zijn zal het aftellen beginnen.. nog tien weken stage.. en nog twaalf weken en dan ben ik gewoon weer terug in Nederland.. toch een raar idee !

Om jullie ook nog even op de hoogte te stellen van de afgelopen week zal ik de hoogte punten nog even beschrijven..

Zoals ik al zei ging het goed met het maken van de afspraken.. jammer dat er al drie weer afgezegd zijn.. verder gaan we werken aan een projectje met de drop-outs.. na het onderzoek dan.. hier mogen we zelf een invulling aan gaan geven dus daar moeten we ook nog even over na gaan denken..

Zaterdag.. nee, niet afgelopen zaterdag maar die van een week daarvoor zijn we, heel toeristisch, naar de grotten van Hato geweest.. en dat.. doe ik nooit meer !! heel jammer voor de mensen die nog langs komen en dit graag met mij samen wilde goed.. ik ga niet, wacht wel voor de poort..

en nee zo verschrikkelijk was het niet.. we hadden een super leuke gids die hele verhalen vertelde over wat er zich had afgespeeld in de slaventijd bijvoorbeeld.. ook waren er in de grot, met een beetje verbeelding, beelden te zien.. van een ezel, een schoen en zelf een natuurlijk maria beeld.. eigenlijk allemaal super leuk dus..

waarom was het dan zo verschrikkelijk.. het was een warme grot.. en een vochtige grot.. en er zaten vleermuizen..

en doordat het er vochtig was en warm.. liepen en ook kakkerlakken .. en niet een paar ook.. ze kropen overal.. en liepen gewoon voor je voeten.. en zoals jullie uit andere momenten al hebben kunnen vermoeden.. ben ik niet zo een fan van kakkerlakken !!! daarom ga ik dus nooit meer die grot in.. daarna zijn we nog even naar zanzibar gegaan..

De zondag moest ik als echte ajax fan de wedstrijd gaan bekijken bij cabana beach.. dat hoort nou eenmaal bij de cultuur hier dat als er visite is dat je een beetje aanpast..

verder hebben we de afgelopen week heerlijk genoten van het strand en zijn we meerdere keren richt de westkust gereden.. hier hebben we een dag heerlijk op het strand gelegen bij cas abou.. en zijn we voor stage een keer naar soto geweest..

Bij soto waren we uitgenodigd door een mevrouw van onze stage.. zij werkte hier met jongeren die gedragsproblemen hadden, van speciaal onderwijs.. hier hebben we een ochtendje even gekeken.. wat erg leuk was !

we hebben het bij een ochtendje gehouden omdat we die middag ook nog supervisie hadden en omdat Thara de volgende nacht/ochtend naar Bonaire zou vliegen.. maar als ze het nog een keer gaat doen, wat waarschijnlijk in mei gaat gebeuren zij we in ieder geval welkom om een hele dag mee te lopen..

zoals ik al zei ging Thara, samen met haar moeder, naar Bonaire voor een weekendje.. zondag kwamen zij weer terug.. in tussen heb ik in het weekend maar weer heerlijk van het strand genoten.. en ben ik zondag weer als echte fan ajax gaan kijken ..

vandaag hadden we twee afspraken.. dachten we.. want de eerste meneer was alvast ziek.. de andere afspraak ging gelukkig wel door en was erg geslaagd.. helaas heeft de afspraak voor morgen ook afgebeld.. en kunnen we morgen naar stage om alles weer even op een rijtje te zetten en verder te gaan met bellen.. ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen.. we wachten het maar weer af..

liefs

  • 16 April 2013 - 21:27

    Jos:

    Hajo,
    ja, de tijd vliegt, mooi rot dat je halve stage er daar nu alweer op zit, nog maar een paar maandjes en dan zit je weer in dit kouwe kikkerlandje. dus geniet er nog maar lekker van zo lang het nog duurt.
    gelukkig dat de scholen af en toe nog eens afbellen, je mocht je nog eens gaan vervelen.
    Als ik het goed begrijp moet je straks nog een inburgeringscursus doen om weer een beetje te integreren in Nederland, maar ja, gelukkig pas je je snel aan aan je omgeving.
    blijf maar lekker alle leuke dingen doen die je doet, het is voorbij voordat je het weet.
    veel plezier nog.
    groetjes Jos en de rest

  • 17 April 2013 - 12:45

    Nové:

    Zoooooooooooooooooooooo. Long time no speak Joor ;)! Pff, ik liep gewoon alweer vijf verhalen achter van je. Drukke tijd gehad, waardoor de tijd echt is gevlogen...

    Maar zo te lezen blijft de tijd bij jullie ook vliegen . Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd. Leuke trips gehad (afgezonderd van de kakkerlakken en vleesmuizen onderweg), druk bezig met jullie onderzoek (ondanks de afspraken die niet doorgaan), lekker dansen, capoeira, feesten bij Mambo, visite (begeleidster, Thara’s moeder, Jasper en zelf de Koninklijke familie, hebben jullie ze gezien?) en stoer zeg dat jullie in het radioprogramma bent geweest!

    Hihi, moest wel lachen toen je schreef dat de halve koffer van Jasper was gevuld met jouw spullen :D. Over het weer in NL hebben Jasper en de moeder van Thara helaas gelijk. Tis nog niet echt denderend! Hopelijk wordt het snel beter, want ik verlang ook wel naar een beetje zon...

    Jullie kunnen in ieder geval nog een paar maanden heerlijk van de zon, het strand en het relaxte leven genieten! Succes met jullie onderzoek en heel veel plezier de komende tijd! Tot de volgende waarbenjij.nu.

    Xxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jory

Actief sinds 27 Maart 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 16595

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 13 Juli 2013

willemstad

10 April 2009 - 05 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: