Nog meer visite!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu Nog meer visite!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu

Nog meer visite!!

Door: Jory

Blijf op de hoogte en volg Jory

06 April 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Ondanks dat het nog maar een paar dagen geleden is dat ik de vorige erop gezet heb is het natuurlijk alweer hoog tijd voor een verslag. Die paar dagen lijken alweer ruim een week terug.. maar dat komt natuurlijk ook omdat er alweer super veel gebeurt is !!

Ik was gebleven bij vorige week dinsdag, na ons heerlijke vrije weekend.

De woensdag hierna zij we eerst weer naar onze stage geweest. Hier hebben we eerst weer even aan het onderzoek gewerkt en daarna hebben we weer heerlijk geluncht met de dames van campo.

Het was daarbij een super spannende dag omdat Thara vandaag uitslag zou krijgen van de dokter. De hele dag hadden ze nog niet gebeld.. en natuurlijk belde ze op het moment dat wij aan het lunchen waren en dus de telefoon niet aan hadden.

Op de weg naar huis hebben we nog een aantal keer proberen terug te bellen maar er werd helaas niet meer opgenomen.. uiteindelijk is Thara daarom samen met haar moeder maar even naar de dokter toe gegaan.. maar alleen de assistente gesproken want de dokter was druk.. en nu wachten we dus weer af tot dinsdag..

's avonds gingen we onze nieuwe sport beoefenen.. en dat hebben we geweten !! Onze (Amerikaanse) buurjongen doet namelijk aan capoeira.. Het is een Braziliaanse vecht/dans sport, denk ik.. We moesten in ieder geval veel bewegen.. nu ik kan het gewoon niet uitleggen.. lang leve youtube !! https://www.youtube.com/watch?v=6H0D8VaIli0 .. Nu moet ik er even bij zeggen.. dit zijn wel de pro's, die waarschijnlijk al een jaar of 20 geoefend hebben !!

Bij ons zag het er iets meer amateuristisch uit en ging het allemaal iets langzamer .. maar we kennen nu intussen drie "schop" manieren en ook drie manieren om weg te duiken !! ohh.. even voor de duidelijkheid.. het is dus de bedoeling dat je elkaar niet raakt !!

Maarja nadat wij dit een avond gedaan hadden, echt twee uur achter elkaar ofzo.. zijn we lekker het zwembad nog even ingedoken.. en de volgende dag... spierpijn.. dat was niet normaal !!

Donderdag was weer een super speciale dag.. we mochten namelijk weer naar het vliegveld.. en dit keer om Jasper op te halen :) dus na weer keihard gewerkt te hebben en het huisje weer even schoongemaakt te hebben zijn we weer gaan rijden.. dit keer verliep het half uurtje rijden stukken beter !! en we hadden ook gewoon geld meegenomen dus geen stress om het parkeren..

Jasper landde 's middags al en was er al om 4 uur.. nadat we even naar huis zijn gegaan om alle spullen te droppen en even snel te kijken wat hij allemaal had meegenomen voor mij, wat ik vergeten was.. Wat trouwens meer dan de helft van zijn koffer was !! zijn we naar het centrum gegaan.. dit keer was er geen speciale feest dag of iets dergelijks .. dus nadat we langs de drijvende markt gelopen waren om even wat fruit te halen zijn we meteen maar weer over de pondjes gaan lopen.. dat moet iedereen die hier komt een keer gedaan hebben tenslotte..

In Otrobanda hebben we even een rondje gelopen en zijn toen terug gegaan om heerlijk te eten in Punda.. en zoals iedereen hier werd Jasper gewoon om negen uur weer moe.. dus hebben we een rustige avond gehad..

gisteren zijn we lekker naar Mambo gegaan.. en was de spierpijn alleen nog maar erger geworden dan deze al was !! Nadat we boodschappen hadden gedaan en gegeten hadden zijn we weer heerlijk gaan slapen..

Normaal vertel ik nu wat er allemaal nog in de planning staat voor de rest van de week.. maar ik moet zeggen eigenlijk niet zo veel.. we zien het allemaal wel.. maandag moeten we in ieder geval weer naar stage en gaan we maar weer een poging doen om de laatste paar scholen bellen en het eerste contact leggen met de school besturen.. en voor de rest van de week.. we zien het wel !!

tot snel !
Liefs

• 07 April 2013 - 12:33

Jos:

Hajo,

Kun je nagaan wat er in een paar dagen allemaal al kan gebeuren, wel lastig over die uitslag van Thara, maar ja, het zal goed komen.
    leuk filmpje op U-tube over dat capoeira, ik herkende jouw alleen niet, of ben je inmiddels zo bruin geworden en heb je je haar zwart geverft?????
    Wel gezellig dat Jasper er nu ook is, kunnen jullie tenminste met z'n vieren klaverjassen. nu alleen nog hopen dat de spierpijn snel over is.
    heel veel plezier en succes nog.
    Later..... groeten Jos, Helmy en de rest uit een iets opwarmend Nederland