eerste stage dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu eerste stage dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu

eerste stage dag

Door: Jory

Blijf op de hoogte en volg Jory

12 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi

De start hebben we gehad, onze eerste stage dag zit er op! En wat was dat een aparte ervaring !!

We hadden afgesproken dat we om 8 uur zouden beginnen, aangezien de dagen die wij gaan maken van 8 tot 5 zijn en daarbij 2 avonden van 7 tot 9. Dit werd ons echter verteld bij de kennismaking (voor curaçao zijn dit best lange dagen) maar goed als het in onze stage instelling zo is passen wij ons wel aan dachten wij nog..

Vanmorgen dus om 7 uur opgestaan om de stage goed te beginnen en jaa, om 8 uur stonden wij bij de stage klaar om aan de slag te gaan.

De mensen die met ons moesten werken waren er echter nog niet dus we konden wel even achter de computer iets gaan doen. Dus wij dachten dan de tijd maar goed besteden en aan school werken. Om 10 uur hadden we alles wat we nodig hadden en konden we beginnen met het maken van lijsten en een planning voor het bezoeken van de scholen.

En enthousiast als we waren zijn wij keihard aan de slag gegaan, iets te enthousiast misschien.. De taken die wij gekregen hebben zijn voor zo ver wij weten bedoeld voor de gehele 5 maanden. Maar door ons enthousiaste werk hoeven we nu alleen nog maar de scholen te bezoeken en zijn we met de andere taken al halverwege.. Daarbij komt dat de scholen vanwege de carnaval de hele week gesloten zijn dus hier kunnen wij pas volgende week dinsdag mee beginnen.. ben erg benieuwd wat we in de overige uren mogen gaan doen..

En dit in een dag die niet eens helemaal vol is aangezien wij om 2 uur naar huis mochten vanwege de carnaval..

Maar om het allemaal positief te houden hopen wij dat wij hiermee alleen maar meer mogen doen en hier dus ook meer van zullen leren.. we wachten in spanning af..
Morgen hebben we een gesprek met twee personen van de instelling dus daarna zullen we meer weten..

Het is dus toch nog even omschakelen en heel erg wennen om het gene wat je in Nederland gewent bent te doen in een ander land.. Maar we zullen zien hoe goed wij ons kunnen passen.. Ik heb alvast weer zin in morgen !!

Ayo

• 13 Februari 2013 - 08:33

Nové:

Hey, wat leuk dat je ons gelijk op de hoogte brengt van je eerste stagedag. En jeetje, nu al op de helft van je taken en dat op je eerste stagedag. CHAPEAU! Tja de mentaliteit is dat het daar allemaal wat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel relaxter gaat, maar hopelijk kunnen jullie er meer taken bij krijgen zodat jullie extra veel van deze ervaring kunnen leren. En anders moeten jullie maar mee gaan met de flow ;).
    ENJOY!

• 13 Februari 2013 - 08:36

Nové:

P.S. Zet je er volgende keer ook wat foto's bij? Ben benieuwd.... :D

• 13 Februari 2013 - 13:37

Elselotte:

Wij hebben je vast te hard laten werken hier in het Opvoedpunt..

Heel leuk je verhalen te lezen! Ook fijn dat het is gelukt met het huis (ik had je via facebook nog een berichtje gestuurd met adressen had je dat gezien?)

Veel succes en plezier vooral en lekker gas terug.

Liefs Elselotte