en de tweede stage dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu en de tweede stage dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu

en de tweede stage dag

Door: Jory

Blijf op de hoogte en volg Jory

13 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik jullie reacties allemaal echt super leuk vind ! Weet ik tenminste zeker dat iemand leest wat ik allemaal neer zet ;)

@ Nove: Ik had geprobeerd een filmpje van de carnaval er op te zetten maar blijkbaar toch iets niet goed gegaan? Morgen zal ik foto's van de stage er op zetten..

En ik zal jullie nu vertellen waarom..

Zoals ik al had gezegd.. of nog niet?! Anyway gister was de afsluit avond van de carnaval, maar wij zijn braaf thuis gebleven omdat we vandaag de hele dag stage moesten lopen en ik anders 's ochtend helemaal een hekel zou hebben aan de wekker..

Maar zoals je al aan voelt komen hebben we daar achter af ook weer spijt van gehad.. want wij stonden weer braaf om 8 uur op de stage.. wat.. 5 voor acht waren we er al.. en dit keer was er op de schoonmaker na nog helemaal niemand in het gebouw.. of in de buurt van..

Maarja wij gingen alvast maar weer aan de slag.. we dachten dat we 's ochtends een gesprek zouden hebben met onze begeleidster maar dit werd ook 's middags, gelukkig hebben we nu wel iets meer duidelijkheid al blijf ik de manier van het Antilliaans communiceren lastig vinden..

Wat wel heel leuk was is dat de organisatie waar wij stage lopen vandaag 33 jaar bestaat en dat een collega precies 1 jaar in dienst was vandaag..

En dat moest gevierd worden ! jammer dat het allemaal een verassing was want wij hadden, als echte Hollanders, net om 12 uur ons broodje gegeten.. Om 1 uur werden we geroepen om naar de keuken te komen en even te proosten op dit heugelijke feit..

Het 33 jarig bestaan van de instelling gaan we morgen vieren en vandaag gingen we vieren dat onze collega 1 jaar in dienst is.. en natuurlijk op z'n Antiliaans met eten, voor we het wisten hadden we een bord vol met patat, rijst, groente, leguaan (denk ik) en nog meer eten in ons handen en dan is het natuurlijk heel onbeleefd om het af te wijzen.. Dus we zijn met frisse tegenzin aan tafel gaan zitten om dat hele bord leeg te eten.. dat was in ieder geval het plan, je raad het al.. was niet gelukt !
Maar wel heel leuk en lief bedoeld allemaal..

Morgen gaan we dus, zoals ik al zei, het 33 jarig bestaan vieren. Dit gaat 's avond gebeuren van 7 tot 10 en morgen over dag zullen alle voorbereidingen hiervoor getroffen worden, ik moet zeggen dat ik zelf ook nog erg benieuwd ben naar wat er gaat gebeuren..

Wat ik wel al weet is dat we moeten dansen.. en het is natuurlijk een vrouwencentrum waar we stage lopen dus ze hebben een liedje van een actie tegen geweld tegen vrouwen, een beetje moeilijk om uit te leggen.. dus als je even naar http://www.youtube.com/watch?v=fL5N8rSy4CU gaat kun je het zelf even zien en dan wordt het vast een stuk duidelijker..

Aangezien we dat morgen moeten gaan doen hebben we voor vanavond ook alvast een planning... HEEL HARD OEFENEN !!

Waar we vandaag nog meer achter zijn gekomen is dat de begeleiding hier iets anders werkt dan in Nederland.. we dachten dat we al aardig op weg waren met het plannen van het bezoeken van de scholen maar dat is ook niet helemaal zo.. We moeten ze eerst inlichten dat we eraan komen en dan een ondertekende brief sturen zodat ze zeker weten dat we vanuit deze organisatie komen en daarna kunnen we een afspraak maken en aangezien ik in tussen een beetje weet hoe het hier gaat met afspraken maken hoop ik dat we ze binnen de 5 maanden allemaal bezocht hebben ! we gaan in ieder geval ons best doen..

Wat het allemaal nog wat moeilijker maakt is dat onze auto kuren heeft.. en het is op zich op het moment dat je er niet in zit best grappig.. maar hij heeft wat problemen met opstarten en met reiden eigenlijk ook.. hij schokt eigenlijk de hele weg lang. Als je in de auto zit is het echt niet leuk want je komt bijna niet vooruit en bent steeds bang dat hij uit valt maar aan de andere kant twee blanke meiden in een auto die heel langzaam een beetje schokkend voorbij reiden.. Morgen maar een pet op en de muziek heel hard aan.. dan is het opeens niet meer zo erg maar juist heel cool.. haha

Gelukkig gaat de auto morgen naar de garage.. en dan maar hopen dat we hem ooit nog terug zullen zien of dat we toch een andere auto moeten aanvaarden.. We zullen zien !!

Te despues, Ayo

  • 14 Februari 2013 - 00:49

    Denise:

    Hey Jory,

    je zorgt er wel goed voor dat we goed op de hoogte zijn van alles!
    Cool!!
    Mooi genieten dus daar.. veel plezier nog!

    Grtz. Denise

  • 14 Februari 2013 - 09:00

    Hanneke:

    ha meiden,
    wel even goed op die auto letten he en terug naar de verhuurder ermee: safety first!! Zeg maar dat we anders geen stagiaires meer sturen :-)

  • 14 Februari 2013 - 15:42

    Nové:

    Nee het filmpje van de carnaval heb ik niet gezien.... Ben benieuwd naar je foto's :).
    Omslachtig zeg van al dat papierwerk...... En stom van jullie auto. Hopelijk is hij snel weer te fixen.
    Alweer een feestje voor de boeg dus! Leuk dat YouTube filmpje, klinkt goed! In het filmpje danste ze ook niet helemaal in de maat, dus als jullie een misstap maken valt het vast niet op. Zal wel hilarisch zijn zo met zijn allen dansen :D!! HAVE FUN!

  • 14 Februari 2013 - 17:10

    Jory:

    @ Hanneke: De auto wordt hopelijk vanmiddag al gemaakt en anders hebben we hem uiterlijk tot maandag gegeven.. als de auto dan nog iet gemaakt is zorgt hij voor een alternatieve oplossing.

    @ Nove: Dan moet je even links op het linkje filmpjes klikken daar staat het filmpje van de carnaval ;) Vanavond zal ik wat foto's maken die zet ik er dan morgen op !

  • 15 Februari 2013 - 22:19

    Chantal Nooij:

    Heeej Jory!

    Leuk om je berichten te lezen :)

    Heel veel plezier!

    Kus Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jory

Actief sinds 27 Maart 2009
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 16591

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 13 Juli 2013

willemstad

10 April 2009 - 05 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: