The good life !! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu The good life !! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jory - WaarBenJij.nu

The good life !!

Door: Jory

Blijf op de hoogte en volg Jory

28 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi !!

Deze week is voorbij gevlogen.. in het begin toen ik hier was had ik nog best vaak de tijd om jullie even op de hoogte te stellen van alle gebeurtenissen hier.. maar die tijd heb ik steeds minder, misschien komt dit wel omdat het bijna inlever week is op school en wij daarom super druk zijn met ons verslag.. Anyway, ik probeer jullie echt iedere week op de hoogte te houden.. maar ik kan niets beloven !! het vervelende eraan is dat ik echt heel goed na moet denken wat er de afgelopen week ook alweer allemaal gebeurt is.. maar ik zal me best doen !!

Vorige week dinsdag waren wij lekker een dagje vrij.. dus hebben we weer rustig gerommeld in ons huisje.. en zijn we daarna heerlijk naar het strand gegaan.. en dat was lekker want het leek al weer super lang geleden dat we daar geweest waren !!

En dan te bedenken dat wij dat al super lang terug vinden.. terwijl in Nederland....... ach ja, laten we het daar ook maar gewoon niet over hebben !!

Op stage hebben we de afgelopen week weer alle scholen, die we nog moeten bezoeken, wat er zes zijn, gebeld voor een afspraak.. en we mogen trots zijn op onszelf want we hebben er toch weer twee kunnen bezoeken.. en bij één hebben we ook het gesprek kunnen voeren !! De laatste paar moeten we dus weer achteraan gegaan.. we willen tenslotte wel alle scholen mee nemen in het onderzoek !!

Morgen kunnen we dus weer gaan bellen voor een afspraak.. we hopen dat het nu lukt, want daarna hebben ze op school paasvakantie en dat schiet natuurlijk allemaal niet op !!

Verder zijn op stage de 'drop-outs' regelmatig aanwezig.. De groep bestaat nu ook al uit vijf jongens die nu een soort hervorming cursussen krijgen, in augustus beginnen ze dan met het traject op de andere locatie.. maar wat wij er nu van mee krijgen zijn de momenten dat zij geen 'cursus' volgen en zij dus bij ons in de computerruimte zitten.. maandag, toen wij vrij waren, hebben ze zelfs naar ons gevraagd (hoorde we de dag erna) .. dus we hebben indruk achter gelaten !!

Afgelopen maandag zouden ook de tiener moeders komen voor een intake, waarvan wij de formulieren weer netjes hadden aangeleverd.. het enige probleem.. geen tiener moeders.. voor de rest was alles aanwezig ..

Ook hebben wij iets nieuws uitgevonden.. de bibliotheek.. op stage hadden we overlegt of het goed was als wij ook af en toe daar aan het werk gaan en dit vonden zij geen probleem.. dus dat hebben we vandaag dan ook meteen maar even gedaan..

Het enige wat jammer was aan de bied hier is dat het gebruiken van een computer 2 gulden per uur kost en er geen wifi is en een laptop meenemen dus ook niet zoveel zin heeft.. wat we nu dus maar hebben besloten is dat we er gewoon maar lid van de bieb gaan worden.. dan kunnen we alle boeken gewoon meenemen.. helemaal goed dus !!

wat we verder hebben meegemaakt deze week is dat we de dokter hier bezocht hebben.. en ik kan me nog herinneren dat ik een tijdje geleden toch echt zei dat ik hoopte hier niet heen te hoeven.. nu weet ik waarom !

Ohh, om iedereen gerust te stellen.. het is niets ernstigs.. er is ook niets met mij aan de hand.. we waren er voor Thara.. en zij zegt dat het niets ernstigs is.. maar wel vervelend !!

Het is namelijk zo dat haar lichaam geen B12 opneemt.. en dat was in NL ook al zo.. dus wat ze dan moet doen, gewoon even en injectie halen.. maar dat hadden we gedacht..

we waren dus bij de dokter.. maar de injectie mocht ze niet zomaar krijgen.. na het invullen van een formulier mochten we naar de dokter.. en die was duidelijk we moesten bloed laten prikken.. Wat echt onwijs overbodig is.. maar als zij dat graag wilt.. dus de volgende ochtend zijn we naar het 'lab' gegaan om dit even te doen.. en ik ben echt super trots op mezelf !!

En waarom dat is: Ik ben eigenlijk stiekem echt heel erg bang voor naalden.. en vooral voor die spuiten !! dat vind ik echt verschrikkelijk om te zien !! Maar omdat we natuurlijk in een ander land zijn en niet zo goed weten hoe ze hier omgaan met hygiëne vond ik dat ik wel mee moest om te kijken of alles goed ging.. Dus ik ben gewoon met haar meegegaan in dat hokje.. het gordijntje ging dicht.. en ik kon er nog precies staan, maar niet bewegen !! en ik heb gewoon gekeken hoe die naald............... ja je snapt het wel !!

Maar dat is dus allemaal iets minder leuk en we wachten nog steeds met spanning de uitslag af.. die we morgenochtend krijgen.. als we mazzel hebben dan.. want zelfs de dokter hier zegt ja, dan moet je donderdag maar even bellen en dan kan het binnen zijn.. en anders wordt het na het paasweekend.. we zullen zien..

Gelukkig komt morgen ook onze reddende engel en de morele en emotionele steun van Thara waar we allebei super blij mee zijn.. Thara's moeder komt !!!

En ik moet zeggen dat ik het wel een beetje een raar idee vind, dat we morgen dus voor het eerst weer terug gaan naar dat vliegveld waar dit hele avontuur ooit begonnen is en dat daar dan gewoon de moeder van Thara naar buiten komt lopen.. maar zoals ik al zei.. we hebben er super veel zin in !!

Ohhjaa, omdat het verhaal toch al een beetje onsamenhangend is en ik van de hak op de tak spring kan ik nu ook wel weer even terug gaan naar afgelopen zaterdag..

Afgelopen zaterdag zijn wij namelijk samen met wat medestudenten naar zanzibar geweest.. en dat was echt super geslaagd !! we zijn weer lekker helemaal los gegaan.. en hebben weer dansles gehad.. misschien roepen wij het wel over af.. oke, deze keer was het dan ook echt wel zo..

Er waren namelijk een aantal Antilliaanse jongens aan het dansen, op een gegeven moment bij een bepaald liedje.. die ik natuurlijk allang al weer vergeten ben.. danste ze allemaal het zelfde.. Thara zag het gebeuren en maakte letterlijk een gebaar van komt hier jij.. en zo regel je dus een gratis dansles :P haha

Bij thuis komst zaten onze buren ook nog buiten.. dus zijn we daar maar even bij aangeschoven om nog even een spelletje te doen.. Dat zanzibar begint namelijk vroeg dus is ook vroeg weer af.. we waren gewoon al om half 12 thuis.. dat zijn we helemaal niet gewent is Nederland.. maarja aan de andere kant zijn we in Nederland ook niet een strandfeest gewent waar je gewoon de hele avond in je korte broek buiten kunt staan.. en zeker nu niet !!

en dat vind ik wel een mooie afsluiting !

Liefs !!

  • 28 Maart 2013 - 09:26

    Hanneke Stasse:

    me best= mijn best.....ha ha ik blijf juf hoor!
    Fijn dat Thara's moeder komt!
    groet, hanneke

  • 29 Maart 2013 - 10:47

    Jos:

    Hajo,
    als ik het goed begrijp, ga je je al beter thuis voelen daar, dat je steeds minder tijd (behoefte) hebt om je avonturen te verslaan. jammer, want het is wel altijd leuk om te lezen waar je zoal mee bezig bent en hoewel je weinig reacties krijgt op je verslagen, weet ik zeker dat veel mensen ze lezen.
    jammer dat het zo moeizaam gaat met de bezoeken van de laatste scholen, maar ja, jullie hebben nog een paar maanden,dus dat komt wel goed. Wel leuk dat je respons krijgt van de doelgroep waar je mee bezig bent.
    Nou, maak er wat van met z'n drieen.
    en hou nu maar eens op over de temperatuur, want dat weten we zo langzamerhand we!!!!!!
    groeten uit een nog steeds veeeel te koud Nederland, Jos, Helmy en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jory

Actief sinds 27 Maart 2009
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 16589

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 13 Juli 2013

willemstad

10 April 2009 - 05 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: